4 x tips om te groeien op Social Media

Het gebruik van social media is de afgelopen jaren sterk gegroeid. Ook zijn er de afgelopen jaren een hoop nieuwe kanalen ontstaan. We leggen je met een aantal tips uit hoe je kunt groeien op social media.

Noor - The Sitekick

Door Noor van de Heijning

1. Vind je doelgroep

Het is belangrijk dat de content die je plaatst op social media aansluit bij je doelgroep. Door zelf op zoek te gaan naar je doelgroep via social media, kun je je netwerk uitbreiden en je naamsbekendheid vergroten. Het heeft geen nut om alleen content op Instagram te plaatsen, als jouw doelgroep zich op Facebook bevindt. De juiste content plaatsen op de kanalen waar je doelgroep zich bevindt, zorgt voor een groei in je netwerk en het aantal volgers.

2. De juiste content plaatsen

Content plaatsen is de manier om relevant te blijven, interactie te krijgen met volgers en om deelbaar te zijn. Het is belangrijk dat de content goed is, omdat het een groot deel van je reputatie kan bepalen. Er moet regelmatig een post worden gedaan om relevant te blijven. Wel is het belangrijk dat de berichten een goede inhoud hebben, anders zullen volgers het ervaren als spam en je account ontvolgen. Het is slim om het plaatsen van je content te plannen. Je kunt namelijk volgen wanneer je publiek online is. Je kunt hierop inspelen door je planning erop aan te passen. Ook is variatie een belangrijk onderdeel. Door het soort berichten af te wisselen, houd je je volgers geïnteresseerd.

3. Gebruik hashtags

Hashtags zorgen ervoor dat je profiel voor een groter publiek zichtbaar wordt, wat zorgt voor meer volgers en naamsbekendheid. Zorg ervoor dat je de beste hashtags gebruikt die relevant zijn voor jouw bedrijf. Mensen zullen specifiek zoeken naar een onderwerp via de hashtag, dus is het belangrijk dat jouw post er tussen uit springt.

4. Zorg voor interactie met het publiek

Social media is een handige manier om in contact te komen met klanten en klantrelaties op te bouwen. Er zijn een hoop mogelijkheden om je doelgroep te betrekken bij je bedrijf. Je kunt bijvoorbeeld reageren op reacties, andere foto’s liken of het onderschrift van je post eindigen met een toepasselijke vraag.

 

 

[instagram-feed]