Waarom bloggen in 2024 een slimme zet is

Noor - The Sitekick

Door Noor van de Heijning

Het is te begrijpen dat je je afvraagt of het nog wel de moeite waard is om te bloggen in een tijd waarin zoveel bedrijven al bloggen. Maar laten we eens kijken naar waarom het juist in 2024 belangrijker is dan ooit om te bloggen, en waarom het ook voor beginnende bloggers gemakkelijker kan zijn om snel resultaten te boeken. Hier zijn vier redenen waarom het hebben van een blog essentieel is.

1. Een website zonder blog?

Dus, je hebt een website. Maar wacht, waar is je blog? Het is als een broodje zonder beleg, een fiets zonder stuur – het hoort er gewoon bij! Tegenwoordig val je eerder op als je géén blog hebt. Bezoekers verwachten tegenwoordig een blog als een bron van informatie en expertise. Hierdoor kan het ontbreken van een blog juist potentiële klanten afschrikken. Dus, laat die blog niet ontbreken, anders mis je de boot!

2. Toename in zoekopdrachten op Google

Google is je beste vriend, toch? Mensen zoeken meer dan ooit tevoren! Ze googelen over alles en nog wat. Met zoveel zoekopdrachten per seconde, waarbij mobiele toegang een grote rol speelt, is er altijd wel iemand die naar jouw blog zoekt. Dit biedt dus een kans om op te vallen in zoekresultaten.

3. Scoren in Google, het wordt steeds makkelijker

Goed nieuws, Google wordt eerlijker! Google wil zoekresultaten eerlijker maken door te focussen op waardevolle content die relevant is voor de zoekvraag. Dus, als je gewoon eerlijk en waardevol bent in je blogposts, kun je zomaar hoger scoren dan die ene blogger die denkt dat hij slimmer is dan Google.

4. Persoonlijke ontwikkeling, met een klein beetje bloggen

Bloggen is niet alleen goed voor je bedrijf, het is ook goed voor jou! Het dwingt je om na te denken over je vakgebied, wat dan weer leidt tot nieuwe ideeën en inzichten. Ook verbeter je je communicatieve vaardigheden door moeilijkere onderwerpen duidelijk te verwoorden. Dit kan dan weer van pas komen in gesprekken met potentiële klanten.

Kortom, bloggen in 2024 biedt niet alleen kansen voor bedrijven om zich te profileren en gevonden te worden, maar het draagt ook bij aan persoonlijke groei en communicatieve vaardigheden.